20 Mayıs 2016 Cuma

Temamı Nasıl Hazırladım?

Merhaba sevgili okur.
Blogumu bugün açtım ve ilk yazımı yayınladım ama blogumu gösterdiğim arkadaşlarım temamı nasıl hazırladığımı sordular. Meğer etrafımızda ne kadar blog yazmak isteyen insan varmış da hep bahanelerin arkasına sığınmış.

Blog ve blog tasarımı konusunda Vural'ın telkinlerini es geçmem mümkün değil. Onun sayesinde kendi blogumu kendim açtım ve kendi temamı kendim hazırladım.

Hatta kendisine, bana bir blog aç dediğimde ''olmaz kendi blogunu kendin aç, emek harca hatta temanı kendin hazırla'' dedi.

Peki nasıl yapacaktım sıfır bilgiye sahip iken, aldı beni karşısına ve anlattı, takıldığım yerlerde sorularımı cevapladı ama sadece cevapladı tıkandığım yerlerde ''kurcala bulursun ben yaparsam öğrenemezsin'' dedi.

Şimdi sizlere nacizane hiç bir şey bilmiyorken, nasıl blog açtım, nasıl temamı hazırladım bunu aktaracağım.


Blogumu Nasıl Açtım, Temamı Nasıl Hazırladım?

Blogumu açmam için bir gmail hesabım olmasını gerektiğini biliyordum ki zaten iş yerinin maillerini bu hesaptan kontrol ediyordum. Blogger.com adresine girip yeni blog oluştur dedim. Bloguma bir isim bulmam gerekiyordu. Bu ismi de Aslı bizim ekibimiz için kullanır. Aslı - Pınar - Konçuy ve Vural...
Bizler için ''Kaybeden kadınlar ve erkek kulübü , gamsız girilmez, hüzünsüz üye olunmaz'' derdi.

Buradan esti, zaten Vural'ın blog yazarlığını biliyoruz, geriye biz kadınlar kalınca Kaybeden Kadınlar Kulübü'nde karar kıldık. İsmi de seçtiğimize göre ilk yazımızı yayınlayabilirdik.

İlk yazımı bugün sabah iş yerine geldiğimde yazdım. blogumu görüntülediğim de bir şeyler eksikti. Yine Vural agaya danıştım. ''Temanı düzenle, pasaklı pasaklı dolaşmasın ortalarda'' uzaktan bilgisayarıma bağlanıp, temamı nereden nasıl ayarlayacağımı gösterdi.

Blogger yönetim panelinden şablon kısmına gelip, özelleştir seçeneğinden her bir değişikliği yapabiliyorsunuz.

Blogumun genişliğini ayarladım, Blogumu açtığım ve düzenlediğim tüm anlarda Vural'ın daha önce yazdığı Yeni Başlayanlar için Blogger e-Kitabı çok faydalı oldu.

Deli bu adam ya oturmuş blog için kitap hazırlamış.

Sonra temamı hazırlayıp Pınar'a gösterdim, mükemmel dedi.
Aslı da çok beğendi.
Vural ''eh işte'' dedi. (Şuursuz herif)

Sana bir logo lazım, birazda blogun sağından solundan çekiştirmek lazım dedi.

Logumu Vural hazırladı. Bence çok profesyonel logo oldu.

Benim hep kullandığım sözü blogumun sloganı yaptı. ''Ben bir süper kadınım, süper güçlerim var''

Etrafına da bilgisayarımda kullandığım super girl resimlerini döşemiş bence çok mis olmuş...

Beceriklidir  bizim oğlan. Dediği gibi blogun sağına soluna da çeki düzen vermiş ama genel hatlara dokunmamış. Arka planı ben yarladım, genişliği ben ayarladım, blog yazı metninin rengini, font büyüklüğünü, Blog yazı başlığını vs vs vs... hepsini ben yaptım.

İşte sevgili okur olay bundan ibaret.

Sanırım ilerleyen günlerde Aslı ve Pınar içinde bir blog açacağız.

Hatta Vural üçünüz birden blog yazın, bende kısa sürede size bloglarınızdan para kazandırayım dedi.

Para kazanmak umurumda değil. Blog yazmak bana iyi geldi. Terapi gibi bir şey oldu benim için.

Her zaman beni destekleyen canım arkadaşlarım, bu konuda da beni yalnız bırakmadılar.
Azmettim, bir gün herkes yazılarımı okuyacak. :)

Yok yok ger,ye dönüp ben okusam kaf'i.

Hoşçakalın.
Kaybeden Kadın

3 yorum:

  1. Emeğinize sağlık blogunuz çok güzel olmuş. Darısı diğer yazılarınıza

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. İlk yorum sizden darısı size ve çocuklarınıza olsun :)

    YanıtlaSil